ولینگتن: ارتش نیوزیلند صدها سند درباره مشاهده بشقاب‌پرنده‌ها و موجودات فضایی را منتشر کرد.

ufo

این اسناد گزارش‌هایی از سال 1954 تا 2009 را شامل می‌شود و در آن جزئیات مشاهده بشقاب پرنده‌ها توسط افراد مختلف و کارکنان نظامی و خلبان‌ها ذکر شده است. در سال 1978‌یکی از مهم‌ترین موارد مشاهده بشقاب پرنده‌ها در نیوزیلند ثبت شد اما ارتش این کشور اعلام کرده است که امکانات لازم را برای تحقیق در این رابطه ندارد.

سخنگوی نیروی هوایی این کشور اعلام کرده است که این اسناد در راستای قانون جریان آزاد اطلاعات منتشر شده است و ارتش هیچ اظهار نظری درباره آنها نمی‌کند. این اسناد بیش از 2 هزار صفحه است می‌تواند جزئیات جدیدی را افشا کند.

یک جاذبه گردشگری؛ بالارفتن از دیوار

رم: بالا رفتن از دیوار به یکی از جاذبه‌های گردشگری شهری در ایتالیا تبدیل شده است. بالا رفتن از دیوار ساختمان‌ها سال‌هاست که یکی از سنت‌های مردم شهر سوندریو به‌حساب می‌آید اما مسئولان این شهر اکنون با برگزاری یک جشنواره ویژه توانسته‌اند هزاران گردشگر را برای مسافرت به این شهر تشویق کنند.

امسال 200 نفر از دوستداران حرفه‌ای بالارفتن از دیوار در جشنواره این شهر شرکت کردند و از ساختمان‌ها و ستون‌های مهم شهر مانند صخره‌نوردها بالا رفتند. هزاران نفر از مردم برای تماشای تلاش این افراد جمع شده بودند و در نهایت برنده مسابقه طبق سنت این شهر یک پیتزای ویژه دریافت کرد! مسئولان شهر سوندریو اعلام کرده‌اند با استقبال خوب گردشگران به فکر بهتر برگزار کردن این جشنواره هستند.

عکس‌‌های جنجالی کارمندهای اورژانس

لندن: انتشار عکس‌های گروهی از کارمندهای اورژانس انگلیس تبدیل به یک موضوع جنجالی شده است. در این عکس‌ها که در یک سایت اینترنتی منتشر شده است کارمندهای مرکز فوریت‌های اورژانس انگلیس در زمان انجام وظیفه خود در حال چرت زدن،گوش کردن به موسیقی و بازی گروهی دیده می‌شوند.

در یکی از عکس‌ها یک اپراتور مرکز تماس اورژانس در حالی که باید گوش به زنگ باشد با خیال راحت با گوشی خود را در خواب ناز به سر می‌برد! مسئولان وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرده‌اند که تحقیقات خود را در این رابطه برای برخورد با افراد خاطی شروع کرده‌اند. سخنگوی اورژانس این کشور هم با اشاره به اینکه این عکس‌ها باعث آبروریزی شده است اعلام کرد که این مسئله نباید مایه بی‌ اعتمادی مردم به این سازمان شود.

نجات از مرگ با کمک برادر 17 ماهه

لندن: برادر 17 ماهه یک دختر 9‌ساله با کمک پزشکان عامل نجات او از مرگ شد. مگان ماتیو از یک بیماری مادرزادی نادر رنج می‌برد و به همین خاطر پزشکان پیش از تولد برادرش امیدی برای درمان او نداشتند. در حالی که انتظار می‌رفت این دختر فوت کند به دنیا آمدن تنها برادر او امید تازه‌ای برای پزشکان به وجود آورد. پزشکان با استفاده از سلول‌های بنیادی بند ناف برادر کوچک مگان سرانجام توانستند او را درمان کنند و او اکنون می‌تواند به زندگی خود در سلامت کامل ادامه دهد. پزشکان انگلیسی اعتقاد دارند که به دنیا آمدن یک برادر تنها راه نجات این دختر از نارسایی خونی‌اش بوده است. سلول‌های بنیادی، ابتدایی ترین سلول‌های سازنده بدن هستند که مسئول ساخت انواع بافت های بدن به حساب می‌آیند.

کد خبر 123861

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز